Tempat yang aman damai untuk mencari ketenangan

Epal segar di tanah tinggi Bakalalan datang ke sini untuk menikmati buah buah epal segar.....

Sekadar gambar hiasan

Beginilah suasana Bario mendamaikan pengunjung....
Bukan untuk menunjuk pandai,hanya untuk membantu sesama muslim...saya menerima pangilan telefon dari seorang sahabat mengajak ke Hospital Miri katanya ada seorang pelajar perempuan IPT UPM Bintulu mengalami gangguan jin ,jam 9.00 mlm sampai lah sahabat mengambil untuk ke Hospital Miri, sebelum memulakan perjalanan saya membuat sembahyang hajat agar dipermudahkan segala rawatan dan gangguan keluar.
Saya mulakan membaca rukyah kepada pesakit yang berada diatas katil yang nampak keletihan sudah 2 hari mangalami gangguan tersebut.tindak balas sepontan jin dalam badan pelajar tersebut tidak mahu keluar....dia sanggup mati bersama...setelah berinteraksi tahu lah Jin yang menggangu adalah Jin yang beasal dari Bakelalan beragama Kristian ......
Semasa sesi dialog nama jin jantan tersebut adalah Ruth dan mempunyai ramai kawan kawan yang datang.Saya memcerita tentang Islam dan keselamtan dunia akhirat apabila memeluk Agama Islam...dia berkeras dengan agama Kristian..segala pujuk rayu gagal saya menyerang jin tersebut dengan ayat ayat Al Quran..ia kepanasan sambil mengeliat badan tidak tahan diseksa itulah kelebihan Mukjizat Al Quran...semasa proses rawatan datang Ust Zaidil kami bergabung untuk mengeluarkan Ruth yang terikat....kami serentak menyerang balas jin jin yang datang ..bertambah kepanasan pelajar ini...masih lagi bertahan tak mahu keluar...
Tiba tiba ilham datang agar membaca surah Al Fil sebanyak 7X dan berdoa agar hujan batu berapi ditimpakan kepada jin jin tersebut sambil menepuk katil sebanyak 7x...akhirnya Ruth setuju untuk keluar tapi masih terikat di belakang saya berdoa agar diputuskan ikatan sihir...saya menarik Ruth dengan kain dari kepala hingga ke kaki sebanyak 3x ditarik barulah keluar dan pelajar ini pengsan sekejap...
Apabila tersedar ia terpinga pinga apa yang berlaku terhadap dirinya..sambil meceritakan macam bermimpi nampak seseorang mengajak menukar Agama agar masuk Kristian..pelajar ini tidak mahu masih pertahankan Islam,juga dapat diihat rangka rangka yang banyak terbakar amat mengerikan....
Saya memberikan secawan air untuk diminum dan sapu di muka agar cepat pulih yang kelihatan amat keletihan .Saya mengingatkan agar sentiasa ingat Allah dengan zikir sebagai benteng kita dari gangguan jin dan syaitan. Pelajar ini mengucapkan terima kasih kerana membantu memulihkan dari gangguan.