Selamat Datai..tak mandang

Thursday, October 7, 2010

Posted on 9:03 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Posted on 8:52 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Monday, October 4, 2010

Persembahan anak-anak PASTI...


tungguuu....

layan diri...dari utara sampai sarawak ada cita rasa...
ok....jemput makan..





memang best...tahun depan jemput kami lagi....

Posted on 10:57 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

1 comment

tengok apa tu En Iqbal...ada buaya ke..



apa pandang2

redah saja tuan..


adoi ada tebuan lariiiii




ni la kawasan Sg Tumbak....tunggu kami datang utk tanam sawit...

Posted on 10:14 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Tuesday, September 21, 2010

Selamat menjamu selera YB...semua sedap-sedap....
Sumbangan duit raya kanak2.....seronok dpt duit ...










Jom Ke rumah terbuka PAS Miri Kawasan Miri

Pada : 26hb Sept 2010

Masa : 11.00 pagi

Tempat : Lot 6751, Fasa 5,Desa Senadin










Turut bersama : Yb Salahuddin Ayub ( Naib Presiden PAS )

Posted on 6:12 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Monday, September 20, 2010

Jemput Hadir
Masjid Al Firdaus Taman Tunku

Tentatif Program

Malam Gema Munajat

25/9/2010 Sabtu

7.40pm : Solat isya’ berjemaah

Setiap anak adam itu berdosa(bersalah)… sebaik-baik orang yang berdosa itu ialah orang yang bertaubat
(Maksud Hadith)

8.05pm : Ucapan perasmian
Pengerusi Masjid al-Firdaus Taman Tunku

8.30pm : Sessi muhasabah bersama
Ust Nik Shazmizi b Nik Sin

10.00pm : Kumpul Daya
Bermalam di masjid al-Firdaus Taman Tunku

26/9/2010 Ahad (Pelajar,ibubapa digalakkan tidor di Masjid)

3.00 am : Bangun dan persiapan untuk Qiamullail.

3.30 am : Qiamullail Bersama Ustaz Hatta
- Solat Tahajjud
- Solat Taubat
- Solat Hajat (PMR,SPM & STPM,Lain-lain Hajat)
- Solat Witir

5.00 am : Solat Subuh Berjemaah dan Kuliah Subuh –Ustaz Zaid

6.30 am : Sarapan Pagi

Firman Allah yang bermaksud :
Dan apabila bertanya kepadamu ( Muhammad) oleh hamba-hambaku tentang aku , (maka katakanlah) sessungguhnya Aku ( Allah) sangat dekat (kepada hamba-hambanya untuk memperkenankan doa dan permintaan mereka)

Posted on 10:29 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Wednesday, September 1, 2010

Kata sesetengah ulama,malam lailatulqadar berlaku pada satu malam tertentu seperti malam 21 dan 23 Ramadan.Ini menurut Imam Syafie r.a dan sesetengah ulama kerana ada hadis Bukhari dan Muslim yang menceritakan Lailatulqadar berlaku pada malam tersebut sehingga Rasulullah SAW sujud dan dahinya yang mulia masih berlumuran tanah pada malam itu.


Ada sesetengah ulama tidak menentukan secara pasti dan ada juga ulama terutama dari kalangan para zuhad dan sebagainya mengira dengan hari permulaan puasa.

Jika permulaan puasa Hari Ahad @ Rabu maka Lailatuqadar jatuh pada hari yang ke 29

Sekiranya permulaan puasa Hari Jumaat @ Selasa maka Lailatulqadar jatuh pada hari ke 27

Sekiranya permulaan puasa Hari Khamis maka Lailatulqadar jatuh pada hari ke 25
Sekiranya permulaan puasa Hari Sabtu maka Lailatulqadar jatuh pada hari ke 23
Sekiranya permulaan puasa Hari Isnin maka Lailatulqadar jatuh pada hari ke 21
Tanda dan alamat berlakunya malam Lailatulqadar adalah antaranya ialah malam itu sendiri berlalu dengan penuh keheningan dan tenteram,angin bertiup lembut sepoi-sepoi bahasa dan esoknya,pada pagi hari kelihatan langit agak redup dan cahaya matahari tidak begitu menyinari ruang angkasa dan macam macam lagi.
Hikmatnya ialah apabila seseorang mengetahui malam Lailatulqadar tersebut, maka eloklah diperbanyakan doa dan istighfar juga ibadat malam dan keesokannya,untuk mendapat berkat dan mulia itu.
Yakinlah apabila seseorang itu bersedia setiap malam Ramadhan dengan ibadat,sekurang kurangnya solat berjemaah setiap waktu, Maghrib, Isyak, dan Subuh kata ulama dia pasti memperoleh fadilat malam Lailatulqadar.
Oleh itu bersolatlah dengan tekun dan berterusan terutama dibulan Ramadan Al Mubarak ini.Wallahualam.
.

Posted on 12:06 AM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Monday, July 26, 2010

Jumpa di sana....

Posted on 10:49 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Pokok Alan Batu ....inilah kalau tak tahu....tengok betul betul...


tu haaa akar pokok Alan Batu banyak terdapat di kawasan paya ..bukan akar tongkat ali..

Serah borang Ahli PAS Kawasan Pujut Adong kepada YDP Hj Joffrey



barang2 untuk diagih pada penduduk miskin...



tak dapat jadi PM dapat bergambar kereta Perdana Menteri pun jadi lah ....mungkin anak cucu jadi PM boleh la teman merasa.....





rehat sebentar sambil menikmati raja buah Durian Bekenu...nnnmmm sedap





aiiiya jalan mayak jahat.....lap sana lap sini..





dengar baik2...





berbincang menyelesaikan masaalah di ladang.....




ni bukan makan tahun tapi lepas gotong royong membersihkan kawasan FELCRA Kg Keluru.





ha....tu berat sama di pikul...







makan ramai ramai sodap walau pun nasi putih dengan ikan kering...



Posted on 1:13 AM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Wednesday, July 14, 2010


ini pokok macuna yang subur tumbuh di tepi ladang SPAD.


haaa ni setengah jam kaki kita pun macuna boleh belit....ni baru tiang telefon...tak caya mai cuba.



jalan yang di Upgrade menggunakan teknologi terazyme


En Aziz menanyakan kos bagi satu meter berapa RM..En Rahman Enginear SPAD menjelaskan 1 meter kosnya adalah RM 36.00.

Bergambar kenangan dgn GMD Sarawak Plantation Berhad Hj Mohamad Bolhair Reduan,Tn Hj Kasim..kontrakor Patric yang buat jalan...tq atas lawatan ke ladang SPAD.

Posted on 8:00 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Monday, July 12, 2010

En Anuar Sedang potong tulang Sapi di FB Mukah.

Sambut ke datangan YB Dato Hj Mahfuz di Airport Miri



Keluarga teman depan Masjid di Brunei


jalan2....


Pengurus Kawasan En Roslan bersama En Rahman sedang memberi arahan pada pekerja..



naik belon....cantik ciptaan Allah ..ke Kota Kinabalu.



siap untuk tanam anak kelapa sawit...FB Kg Pejuang Kelulit



ok ...siap tanam..

Rawatan Percuma bersama PAPISMA di Masjid Al Firdaus Taman Tunku Miri.
Dr Syahid periksa tekanan darah teman..ok katanya.


ok ...walaupun dah pencen..



meraikan sahabat yang akan pulang ke Malaya....Hafiz banyak membantu jemaah di Miri.. semoga Allah membalas jasa baik sahabat semua...amin


PBW En Ali Bin Mohamad melakukan lawatan koje ke FB Sg Entulang diiringi En Iqbal,En Roslan dan En Fauzi.



Inilah Ust Nassru bin Abd Latif yang aktif memberi ceramah di sekitar Bandaraya MIri


teman atas Feri nak gi Pulau Bruit....naik 2 kali feri baru sampai...jauh yeop.

Posted on 9:13 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Monday, June 28, 2010

Teman baru sampai di Limbang



Inilah tenaga pengerak Ust Ahmad,En Rashid dan En Zul....orang kuat Limbang



Peserta sedang khusuk mendengar ceramah yg di sampaikan Ust Azrin..

Sesi praktikal sedang berlangsung .....Ust Azrin sedang menunjukan teknik mengesan serangan sihir kepada Tn Hj Emran peserta dari Brunei.

Posted on 11:31 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments