Selamat Datai..tak mandang

Saturday, October 31, 2009


Mantan Pegawai Agama Istana Negara datang ke Bandaraya Miri



Sedang menyampaikan ceramah di Masjid Taman Tunku Miri,banyak teguran,nasihat yang diberikan ........terima kasih Dato'.




ramai yang hadir mendengar / lihat secara LIVE siapa tak datang rugi besar.....banyak ilmu yang dapat dipelajari.

penuh sesak dengan jemaah yang hadir,ada masa nanti kamek jemput Ust Hj Hanafiah datang Miri...
Bersama pengurusan Masjid Al Firdaus Miri.

selesai ceramah...biasala ada jamuan untuk tetamu...

Bersama Dato Abu Hassan Din Al Hafiz selepas kuliah subuh di masjid Piasau Miri.

Posted on 5:30 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Thursday, October 29, 2009

Dah petang yeop,di Esplanet Tanjong Lobang.....jom balik

anak pun dah nak tido...


hari minggu ramai orang datang kat sini Tanjong Lobang....





jumpa lagi tahun depan....




Posted on 10:43 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

inilah ayahnda dan bondaku pertama kali menjejaki di bumi Sarawak yang unik ini...


Di Muzium Petroluem Miri ,minyak pertama kali dijumpai diatas Bukit Kanada...


cuba la pakai ....cantik.....


di bandaraya Miri...


Dalam Muzium Petroleum Miri.

Posted on 10:29 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Saturday, October 17, 2009


Hari terbuka PAS Kawasan Miri.....jemput datang...


YDP Kawasan Miri En Jofri dihadapan rumah beliau....



Ramai tetamu yang hadir lihatlah persefahaman antara kaum....





Macam macam ada ...sate,kelupis,nasi minyak ,ayam masak merah,acar,bihun goreng,buah buahan rambutan,durian,langsat dll.



ok ke...dah kenyang boleh la buat koje....tawan miri la pulak...Ya Allah berilah kami kekuatan dalam menghadapi cabaran yang mendatang,teguhkan hati hati kami dalam jamaah...amin.



antara muslimat yang hadir......makan la apa yang ade...



ramai yang hadir....makanan pun banyak...makan le yeop..



Bersama Ust Arisan sape nak panggil bagi kuliah boleh le jemput.....



Alhamdulillah terima kasih PAS Kawasan Miri yang mengadakan jamuan hari raya.... tahun depan sila datang lagi ye...bye bye...

Posted on 1:41 AM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Thursday, October 15, 2009




Tikar Rotan Sega Emas (termasuk pos laju sampai depan pintu rumah)
saiz 7' x 10' harga RM 270.00
saiz 7' x 8' harga RM 230.oo
saiz 6' x 9' harga RM 230.00
saiz 5' x 7' harga RM 170.00
oder la kalau mahu....sms 0198878414.
juga lain lain barang ....(gambir sarawak )


Posted on 11:44 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments





Ust Borhan sedang menyampaikan tazkirah di Masjid Al Firdaus Taman Tunku Miri,berakhir Ramadhan apapula pengisian Syawal yang sebelum ini masjid penuh dengan jamaah,Syawal pun belum habis makin kurang pengunjungnya....ayuh terus imarahkan masjid.

sebahagian anak yatim yang diraikan ,bayangkan kita yang tiada ibubapa ....dimana nak menumpang kasih...
tak lupa duit raya diberikan kepada anak anak yatim...baru gembira ....
sedang menjamu selera,umai,buah dabai,lemang,buah ambang......sodap....

Posted on 11:20 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Tuesday, October 13, 2009


En Aziz sedang tekun menyiapkan peralatan 'Violle'.




Berada di puncak Bukit Entulang





taklimat disampaikan oleh En Kamil ...belajo betul betul...


ha tarik bagi 90 darjah.....jangan senget...


Membaris Kawasan Bukit Mengikut Sistem Violle.
Jarak tanaman dan coraknya banyak bergantung kepada tanah,lokasi dan topografi.
Membaris 'Violle' merupakan kaedah untuk menentukan jarak tanamam di atas teres berdasarkan jarak di antara teres.
Apabila jarak teres luas,jarak tanaman menjadi lebih dekat.Manakala jarak jarak teres dekat maka jarak tanaman menjadi lebih jauh.
Kaedah membaris 'Vioole' menggunakan formula:
Jarak tanaman = 10,000 m2 /(SPH x Jarak antara teres)
contohnya.
Jarak antara teres (Dekat) = 7.8m
Jarak tanaman (jauh) = 10000m2/148 x 7.8m
= 8.66m
Jarak antara teres (jauh ) = 9.0m
Jarak antara teres (Dekat) = 10000m2/148 x 9.0m
= 7.51 m
Corak tanaman tidak berbentuk tiga segi sama tetapi jarak tanaman yang sesuai diperoleh.

Nak keterangan lanjut rujuk:-
NO SOP 2B3/S/2008

Posted on 10:05 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Disinilah tempat anak anak kamek belajar mengenal sekolah.....bermacam ragam adanya.



Moh le ke jamuan hari raya PASTI Kawasan MIRI



berbagai aktiviti diadakan ,hantarlah anak sahabat sahabat ke sini...

tetamu yang hadir menikmati jamuan.....nyaman

Posted on 9:51 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments

Monday, October 5, 2009

orang terakhir turun dari kapal terbang dari Kuching balik Miri

Langit tidak selalu cerah...berawan mendung beada di ketinggian 33000 kaki dari paras laut.

inilah staff Miri bersama En Aziz dan En zain orang kuat Lawas.












Dato' Haji Mohd Nasir bin Baba bersama Datin di pejabat Baru FELCRA Berhad Sarawak.



Datin Hajjah A'ishah Haji Hamdan sedang tandatangan buku pelawat.


Bacaan doa dihadapan pintu masuk Pejabat FELCRA Berhad Wilayah Sarawak....
Ya Allah,ya Tuhan kami,kau ampunilah kami.Kau berkatilah kami,berikanlah taufik dan hidayahMu.Ya Allah,ketika kau memberi rasa nikmat untuk kami beramal ibadat kepadaMu,janganlah kau palingkan perasaan itu.Ya Allah,permudahkanla urusan kami didunia dan diakhirat.Ya Allah berkatilah pekerjaan kami di bumi Sarawak,limpahkan rezeki yang halal kepada kami,satukan hati kami dalam mencapai kejayaan didunia dan akhirat.......amin ya rabbal'alamin.

En Ali sedang mengiringi Dato' CEO mencuba cendol + tapai air batu sagat yang disediakan oleh staff Asajaya.


yang lain tak kan tengok saja ...jemput la makan sama...



kamik diam di Chonglin Plaza tingkat 18...sebahagian bandar Kuching




Kuching oh Kuching




inilah kapal terbang yang kamek naik pusing pusing dari Miri ke Mulu tapi tak turun di Mulu tapi patah balik mendarat balik di Miri.tunggu.. tunggu lagi.... naik pulak Boeingke Kuching


inilah sungai di Sarawak ambil dari atas kapal terbang...


hujan lebat patutla tak dapat turun di mulu...



Ya Allah selamatkan perjalanan kami....

Posted on 11:40 PM by IDRIS MOHAMED YASIN

No comments